Te Amo

1966 började familjen Turrent tillverka och exportera Te-Amo, den cigarr som fämst new york-rökarna skulle ta till sitt hjärta. I början var dock märket en katastrof , man tillverkade 2 miljoner cigarrer som inte gick att sälja. Huvudmarknaden var då Miami, Florida och man kan ana att den stora tillgången på kubaner i delstaten inte gjorde det helt lätt att slå sig in på den marknaden. Det var istället marknaden i New York som fick märket att blomstra och då Te-Amo, (namnet betyder "jag älskar dig" på spanska), var förhållandevis billiga cigarrer, de första Te-Amo kostade 80 cent, blev det en ”blue collar cigar”, en cigarr som vanligt folk hade råd med att röka på daglig basis. Försäljningen ökade stadigt fram till år 1997 då den årliga försäljningen uppgick till cirka 12 miljoner cigarrer. 1998 halverades den totala försäljningen av Mexikanska cigarrer i USA, då nordamerikanerna nu i stora skaror övergick till att röka cigarrer av dominikanskt och honduranskt ursprung. Nu började den mexikanska statens protektionistiska jordbrukspolitik bli en hämsko för cigarrproducenterna men familjen Turrent lyckdes till slut få de importlicenser som behövdes för att kunna importera tobak från kringliggande länder. Först kom Te-Amo Anniversario, en cigarr med det berömda Havana 2000 maduro-täckbladet vilket genast blev en enorm succe och idag använder flertal länder såsom honduras, nicaragua och dominikanska republiken. Te-Amo är än idag det största mexikanska cigarrmärket i USA med en årlig försäljning på cirka 7 miljoner cigarrer. Te Amo

Det finns inga produkter att visa i denna kategori.

Tillverkare
Snabbsök
 
Använd nyckelord för att hitta den produkt du söker efter.
Avancerad sökning
Din varukorg är tom
Vi Accepterar
Valutor